このブログを検索

2016年3月6日日曜日

Snowy Mountain (谷川岳)

I went to a snowy mountain yesterday.

I had training in how to use equipments for snowy mountains there, for example, an ice axe and crampons, because I'm just an amateur in mountaineering of snowy mountains. I also practiced how to stop sliding down by using an ice axe.

I saw a surface avalanche during the mountain climbing, the roaring sound was a little bit scary.

I was satisfied with the mountaineering very much though I couldn't reach the summit of the mountain!
================================================
“雪山”
昨日、私は雪山に行きました。
雪山登山ではずぶの素人なので、ピッケルやアイゼンといった雪山装備の使い方をそこで練習しました。私は、ピッケルを使った滑落停止の練習もしました。
登山中、表層雪崩を見ました。轟音が少しだけ怖かったです。
ピークハントはできませんでしたが、大満足の山行でした!
================================================
“ゆきやま”
きのう、わたしは ゆきやまに いきました。
ゆきやまとざんでは、 ずぶの しろうとなので、 ぴっけるや あいぜんと いった ゆきやまそうびの つかいかたを そこで れんしゅうしました。
わたしは、 ぴっけるを つかった かつらくていしの れんしゅうも しました。
とざんちゅう、 ひょうそうなだれを みました。 ごうおんが すこしだけ こわかったです。
ぴーくはんとは できませんでしたが、 だいまんぞくの さんこうでした!



0 件のコメント:

コメントを投稿